ZMENA ADRESY SKLADU PRE OSOBNÉ VYZDVIHNUTIE: ul. Jána Jančeka 333/25, Ružomberok, vstup z ulice Kuzmányho

Objednávky spracuvávame len v pracovné dni. Objednávky prijaté do 15:00 pripravujeme v poobedných hodinách daného pracovného dňa. Objednávky prijaté po 15:00 pripravujeme nasledovný pracovný deň v poobedných hodinách.

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

VŠEOBECNÉ

AKO RÝCHLO DOSTANEM OBJEDNANÝ TOVAR?

Takmer 100% objednávok vybavujeme behom 24 hodín. Následne už záleží na zvolenom type prepravy - GLS doručuje väčšinou na druhý deň, Packeta 2-3 dni, osobný odber je na dohode oboch strán.

MÁTE SKLADOM VŠETKO, ČO JE NA STRÁNKE?
Áno, pri produktoch, kde je možnosť "KÚPIŤ"
POTREBOVAL BY SOM SUROVINU, KTORÚ NA E-SHOPE V PONUKE NEMÁTE
Skúste najskôr vybrať vhodnú alternatívu podľa substitučných tabuliek (ak sa jedna o slad, či chmeľ). Ak sa jedná o tovar, ku ktorému nemáme uvedené substitučné tabuľky, alebo neviete nájsť vhodnú alternatívu zavolajte/napíšte nám a zistime, čo sa dá robiť.
ČO ZNAMENÁ ČLENSKÝ KÓD V MOJOM PROFILE?
Ak ste členom Brew-hubu alebo českého Cech domácích pivovarníků, z.s., máte u nás na eshope zľavu 5%. Vyplňte si preto prosím váš clenský kód do vášho profilu a my vám pridelíme status člena. Následne budete vidieť v eshope všetky ceny so zľavou.
BALÍK PRIŠIEL - NO JEDEN Z TOVAROV V ŇOM CHÝBA / KRABICA JE POŠKODENÁ / TOVAR JE POŠKODENÝ
Prosím odfoťte poškodený tovar / krabicu / komplet obsah balíka a pošlite nám emailom. Obratom vybavíme k spokojnosti.
KÓD POUKAZU SA NEDÁ POUŽIŤ
Ak je problém s použitím kupónu na našom eshope, mohla sa vyskytnúť chybička na našej strane - rovno nám prosím zavolajte na 0945 464 094.
NA WEBE MÁTE CHYBU
Prosím spravte screenshot a pošlite emailom na terezia@maroma.sk
PLATBA KARTOU / BANKOVÝM TLAČIDLOM NEPREBEHLA
Ak sa udiala nejaká chyba v procese platby, buď to môžete skúsiť ešte raz, alebo Vám obratom do emailu pošleme predfaktúru na úhradu.
PREČO STE ZRUŠILI OSOBNÝ ODBER V TT / NR / TO?
Nakoľko nám to aktuálne časovo nevychádza, museli sme osobný odber obmedziť len na sklady v Stupave, ostatné závozy riešime kuriérom. Ďakujeme za pochopenie.
AKO FUNGUJE BAZÁR?
Pomáhame v rámci komunity posunúť a nájsť nových majiteľov zariadeniam, ktoré už pôvodní nevyužívajú. Ak máte niečo, čo chcete predať, pošlite nám emailom fotky, popis, cenu a kontakty na vás a my to zverejníme u nás na webe a zároveň na sociálnych sieťach. Ak ste potenciálny záujemca na kúpu, dajte nám vedieť, ktorý inzerát chcete riešiť, a my vás spojíme s predávajúcim.

SLADY

AKÉ SLADY MÁTE V PONUKE?
Výhradne slady Viking Malt, nakoľko máme výhradné zastúpenie pre SR a ČR.
ČO ZNAMENÁ SPOLU DO JEDNÉHO VRECA / ZABALIŤ ZVLÁŠŤ?
Kto nás poznáte, viete, že sa Vás vždy pýtame, či sú slady na jeden recept a teda či môžeme slady zabaliť spolu. Šetríme tým nielen obaly a odpad, ale aj náš čas.
AKO SKLADUJETE SLADY?
V suchom sklade s temperovanou teplotou cca 20C, na paletách vo vreciach od výrobcu. Otvorené vrecia presypeme do potravinárskych nádob na to určených a tým sladu zabezpečujeme maximálnu trvácnosť.
AKO MÁM SLADY SKLADOVAŤ JA?
Nemleté najlepšie v suchu buď v originál vreci, alebo presypané do potravinárskej nádoby. Chrániť pred vlhkom, hmyzom a hlodavcami. Slady mleté v uzavretom obale, alebo potravinárskej nadobe, chránené pred vlhkosťou a spotrebovať čo najskôr.
JE DÔLEŽITÉ, AKO SLAD NAŠROTUJEM?
Áno, je to jeden z prvých zásadných krokov pri varení piva, od ktorého sa odvíja priebeh rmutovania, scedzovania a vysladzovania a tak ma vplyv aj na kvalitu a kvantitu piva. Obzvlášť chúlostivé na šrotovanie sú systémy AIO. V sekcii videá je jedno video zamerané na šrotovanie.
AKO ŠROTUJETE SLAD VY?
Presne na mieru každému zvlášť - vždy sa pýtame, akú varňu používate - či AIO alebo bežný hrniec a ručné, či mechanické miešanie. Na základe toho našrotujeme slad najlepšie, ako vieme.
AKO DLHO PO NAŠROTOVANÍ MÔŽEM SLAD POUŽIŤ?
Nie je uvedená presná "norma" - no ideálne čo najrýchlejšie. Po rozrušení zrna slad rýchlo degraduje, a je teda vhodnejšie ho čím skôr spotrebovať.
JE NUTNÉ DODRŽAŤ TEPLOTY RMUTOVANIA?
Určite áno. Jednotlivé teploty a im prislúchajúce pauzy sú zásadné pre celkový výsledok a charakter nášho piva. Taktiež je dôležité mať informácie pre vhodné teploty rmutovania v závislosti od poveternostných podmienok jednotlivých ročníkov zberu. Tieto údaje nájdete u nás na webe v prezentácii.
ČO ROBIŤ S MLÁTOM?
Ak máte v blízkosti chovateľov hospodárskych zvierat, môžete mláto ponúknuť im na skŕmenie. Ak nie čiastočne môžete mláto využiť pri pečení napríklad chleba, alebo iných sladkých či slanych pečív/sušienok.

CHMEĽ

AKÝ CHMEĽ MÁTE V PONUKE?
Z rôznych kútov sveta - prevažuje americký. Všetky odrody, ročníky a aktuálne alfy nájdete na webe.
AKO CHMEĽ SKLADUJETE?
Originál balenia od výrobcu v chladničke pri teplote do 5° C. Rozbalené a prevážené na menšie balenia zavákuováné v mrazničke pri -18°C
 AKO MÁM CHMEĽ SKLADOVAŤ JA?
V mrazničke, ideálne vakuovaný.
AKO PRIDÁVAŤ CHMEĽ DO DRY HOPU?
Každý recept je síce špecifický (napríklad NEIPA), ale vo všeobecnosti platí, že chmeľ na dryhop sa dáva po burlivom kvaseni, čiže cca na tretí až piaty deň (niekedy aj neskôr, v závislosti od druhu kvasiniek). Chmeľ ponechať v kontakte s mladým pivom cca 3-4dni.

KVASINKY

AKÉ KVASINKY MÁTE V PONUKE?
V prevahe je značka Fermentis, no nájdete u nás aj Lallemand a Mangrove Jacks
AKO SKLADUJETE KVASINKY?
V chladiacom zariadení pri stálej teplote 4C.
 AKO MÁM KVASINKY SKLADOVAŤ JA?
V chladiacom zariadení pri stálej teplote 4C.
JE NUTNÁ REHYDRATÁCIA KVASINIEK?
Nie je nutná, postup direct pitchingu - priameho sypania máme popísaný pri každom type kvasiniek na eshope.
JE MOŽNÁ RECYKLÁCIA KVASINIEK?
Áno, každé kvasinky okrem Philly Sour sú vhodné na recykláciu.
Sledujte FACEBOOK
Disable
Sledujte INSTAGRAM
Disable
HORE